Junk food-ul creste riscul depresiei
Cei care mananca in mod regulat mancaruri bogate in calorii si dulciuri sunt cu 60 la suta mai predispusi sa sufere de depresie decat cei care aleg sa manance fructe, legume si peste, releva un studiu al cercetatorilor britanici, preluat de cotidianul britanic Daily Mail.
Cercetatorii mentionati sustin ca studiul echipei de cercetare de la University College din Londra este primul care investigheaza legatura dintre dieta in ansamblu a unei persoane si sanatatea sa mintala, mai degraba decat efectele alimentelor luate separat.
Potrivit doctorului Eric Brunner, unul dintre cercetatorii de la University College, desi exista aspecte variate ale stilului de viata, cum ar fi efectuarea de exercitii, care joaca un rol in sanatatea mintala, dieta pare sa joace un rol independent si important.
Studiul, publicat in British Journal of Psychiatry, a folosit datele obtinute de la 3.486 de functionari publici, barbati si femei, aflati in jurul varstei de 55 de ani.
Fiecarui participant i s-a cerut sa completeze un chestionar legat de obiceiurile sale alimentare si o autoevaluare in privinta depresiei cinci ani mai tarziu.
Cercetatorii au descoperit ca cei care au marturist cel mai mare consum de mancare procesata erau cu 58 la suta mai predispusi sa fie deprimati cinci ani mai tarziu fata de cei care nu consumau aproape deloc acest tip de mancare.
Echipa de la universitatea londoneza este de parere ca nivelul mare de antioxidanti din fructe si legume protejeaza impotriva depresiei, asa cum o face folatul in broccoli, varza, spanac si linte si naut.
De asemenea, consumul mai mare de peste poate proteja impotriva depresiei ca urmare a nivelului crescut de acizi grasi polinesaturati.
Cu toate acestea, este posibil ca efectul de combatere a depresiei sa vina ca urmare a unei intregi diete, ce contine mai multe tipuri de hrana decat din cauza unui singure substante hranitoare.
Potrivit lui Brunnes, reversul este de asemenea important, obiceiurile alimentare proaste punand mai multa presiune asupra organismului. AGERPRES
Cercetatorii mentionati sustin ca studiul echipei de cercetare de la University College din Londra este primul care investigheaza legatura dintre dieta in ansamblu a unei persoane si sanatatea sa mintala, mai degraba decat efectele alimentelor luate separat.
Potrivit doctorului Eric Brunner, unul dintre cercetatorii de la University College, desi exista aspecte variate ale stilului de viata, cum ar fi efectuarea de exercitii, care joaca un rol in sanatatea mintala, dieta pare sa joace un rol independent si important.
Studiul, publicat in British Journal of Psychiatry, a folosit datele obtinute de la 3.486 de functionari publici, barbati si femei, aflati in jurul varstei de 55 de ani.
Fiecarui participant i s-a cerut sa completeze un chestionar legat de obiceiurile sale alimentare si o autoevaluare in privinta depresiei cinci ani mai tarziu.
Cercetatorii au descoperit ca cei care au marturist cel mai mare consum de mancare procesata erau cu 58 la suta mai predispusi sa fie deprimati cinci ani mai tarziu fata de cei care nu consumau aproape deloc acest tip de mancare.
Echipa de la universitatea londoneza este de parere ca nivelul mare de antioxidanti din fructe si legume protejeaza impotriva depresiei, asa cum o face folatul in broccoli, varza, spanac si linte si naut.
De asemenea, consumul mai mare de peste poate proteja impotriva depresiei ca urmare a nivelului crescut de acizi grasi polinesaturati.
Cu toate acestea, este posibil ca efectul de combatere a depresiei sa vina ca urmare a unei intregi diete, ce contine mai multe tipuri de hrana decat din cauza unui singure substante hranitoare.
Potrivit lui Brunnes, reversul este de asemenea important, obiceiurile alimentare proaste punand mai multa presiune asupra organismului. AGERPRES
Comentarii
Postează un comentariu
Te rog conectează-te pentru a posta un comentariu.
Evaluări
Evaluarea este disponibilă doar membrilor.
Te rog conectează-te sau înregistrează-te pentru a vota.
Te rog conectează-te sau înregistrează-te pentru a vota.
Nu au fost postate evaluări.

